Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een eetstoornis gehad en heb 9 maand thuis gezeten van school. Nu zit ik op school en eet hetzelfde en van nu 200 gram af hoe kan dit?

Ik eet meer dan eerst en kwam eerst 1 kilo per week aan. Nu zit ik voor het eerst op school deze week en heb gewogen en ben 200 gram afgevallen binnen 5 dagen. Terwijl ik nog meer eet ik kwam eerst 1kilo per week aan met 3000 calorieen en nu eet ik mee dan 3500 per dag en ben afgevallen. Terwijl ik na school ga met de auto en een liftpas heb. Ps k zit nog 1 kilo onder gezond gewicht. Ik wil hier zo snel mogelijk na toe. Kan iemand mii alsjeblieft gerust stellen of dit normaal is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

maak je niet meteen zorgen. Je gaat voor het eerst sinds heel lange tijd weer naar school. Dat is spannend en kost je energie. het is heel goed mogelijk dat je daardoor wat bent afgevallen.
Heel veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat en op school beweeg je misschien toch meer. Lopen van het ene naar het andere lokaal bijvoorbeeld. Je boeken met je meedragen. Hoewel dit allemaal met het door jouw genoemde aantal calorieën, eigenlijk niet zodanig zou moeten zijn dat je daardoor afvalt. Maar jouw lichaam is wel van slag en moet erg wennen aan nieuwe leefomstandigheden.
Dus los van de eerder genoemde spanning en stress, beweeg je waarschijnlijk wel meer. Ik zou het een paar weken (3 ofzo) aankijken wat er gebeurd en zorg dat je 's ochtends na het plassen/poepen maar voor het eten weegt. Dat is het meest betrouwbaar om te vergelijken. (tenzij een diëtist een ander tijdstip daarvoor heeft genoemd)
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding