Kan je in de supermarkt ook lekkere olijven kopen?

zo ja, welk merk, en welke super?
op de markt vind ik de olijven die je los koopt heerlijk, maar die uit pot of blik vind ik altijd wat bitter smaken.

13 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Bij de Aldi verkopen ze prima olijven. Koop een potje groene en een potje zwarte. Spoel ze af met heet water. Goed laten uitlekken en daarna marineren.

Olijfolie, citroensap, groene pesto, klein beetje honing goed mengen en over de olijven gieten. Goed laten intrekken. Afmaken met heel fijn gesneden bosuitje. Heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de grotere AH winkels kun je ook losse olijven kopen. Worden dan uit de grote ton geschept. Zijn er in elk geval lekkerder uit dan die uit blik of pot.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus voor je antwoord, maar dan kan ik ook naar de markt gaan.
ik zoek lang bewaarbare die toch lekker zijn.
Gewoon in een Griekse of Italiaanse winkel, daar vind je de beste. Kopen de immigranten het ook en dan heb je kwaliteit. Kan geen supermarkt tegen op. En duur is het zeker niet. Als je in Utrecht woont raad ik de Kanaalstraat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb laatst bij de turk een blik olijven gekocht, maar die waren niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gloof ook niet dat ik het over een Turk, maar goed. En ik koop alles vers, zover niet in eigen tuin wordt geoost. Waaronder olijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He "muts", ze moeten wel eerst even op zout water. Maar das wist je ook wel!