Wilt biologisch zeggen dat er geen toevoegingen inzitten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Er kunnen bestrijdigsmiddelen enzo inzitten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er kunnen toevoegingen inzitten. Bij producten uit de natuurwinkel komt het vaker voor dat er geen toevoegingen inzitten (E-nummers).

Antwoorden (1)

Nee, want er kunnen ook toevoegingen van biologische oorsprong in het product zitten.

Een product mag alleen biologisch heten als het productieproces aan strenge wettelijke voorschriften voldoet. De overheid bepaalt hiervoor de regels en controle hierop vindt plaats door de onafhankelijke instantie SKAL. Zo zijn biologische producten altijd geteeld zonder kunstmest en kunstmatige bestrijdingsmiddelen en geproduceerd zonder toevoeging van synthetische conserveringsmiddelen, geur-, kleur- en smaakstoffen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn heel veel toevoegingen, hulpstoffen of additieven in de voedselproductie die biologisch zijn. Er zijn dus ook natuurlijke en biologisch geproduceerde E-nummers.