ik moet voor een recept borttane uien gebruiken.kan er niet aan komen. wat kan hiervoor in de plaats?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wil je ermee maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bruschetta met ribeye en dan die uien

Antwoorden (3)

Ik zou rode uien gebruiken
anneliez
11 jaar geleden
Ik zou voor een bos ui of een sjalotje gaan. De rode ui heeft een pittige smaak en dat heeft de borettana niet(neem aan dat je die bedoelt)
De hanos verkoopt Borettana, toevallig vanmorgen nog zien liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen slecht antwoord, maar ook een sjalotje is pittig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, ook sjalotjes kunnen pittig zijn. Dezelfde mildheid als de Borettana is moeilijk te vinden, als je niet helemaal naar de zoete kant wil gaan.
Waarschijnlijk bedoel je borettana uien. Dat is een oud Italiaans ras met een frisse milde smaak. De uien zijn platrond en hebben een mooie goudgele kleur. Ze worden ongeveer 10 centimeter groot. Geschikt om rauw te worden gegeten.
Rode uien zijn scherper van smaak dan gele, dus die zijn geen goede vervangers voor borettana uien. Ik denk dat je het beste bosui kunt gebruiken. Die heeft een zachte smaak, met de frisheid van prei.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, hier zou ik ook voor kiezen.