Waar kan ik lavas kopen? Liefs niet via het internet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.1K
Castle
6 jaar geleden
Goede vraag want vroeger kon je het nog makkelijk in de supermarkt kopen maar dat is niet meer het geval. + Dus.
dudemeister
6 jaar geleden
mijn tuin stat er vol mee
stek van iemand zou mooi zijn, het groeit als een dolle waar je bij staat
ik heb het zelfs gedroogd staan in de kast
het is verder niet zo'n bijzondere plant, gebruik het voor in stoofschotels ed
zou zaden op de kop tikken in een Praxis of Ranzijn
als je minder zout wil gebruiken in je eten en lavas als vervanger denk eens aan zeezout, zit minder kalium in

Het beste antwoord

Elk zichzelf respecterend tuincentra heeft dit in zijn assortiment bij de tuinkruiden, zowel het plantje als de zaden. Ook kan je in verschillende supermarkten het zaad kopen. Dit is makkelijk te telen en het is een vaste plant waarvan je vele jaren kan oogsten.
Enkele zaken waar ik het al ben tegengekomen:
Brico, Aveve, Intratuin, Carrefour, enz....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De plant is te koop bij Intratuin https://www.intratuin.nl/maggikruid-of-lavas-levisticum-officinale.html , de kruiden kan je kopen bij Ekoplaza https://www.ekoplaza.nl/producten/product/lavas.

Kijk op de websites voor een vestiging bij jou in de buurt.
6 jaar geleden
Castle
6 jaar geleden
+
anneliez
6 jaar geleden
Niet alleen Intratuin, ook ander tuinbedrijven in dat soort
Groothandels;
Hanos
Sligro
DeliXL

Meestal moet je dan bij binnenkomst wel een dag pas aanvragen