PEters NOTenindustrie TIlburg.

Soms is de waarheid ontluisterend, penotti klinkt een stuk exotischer.

Toegevoegd na 45 seconden:
Conimex is trouwens ook zo'n geval: CONserven IMport en EXport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Hema: Hollandsche EenheidsprijzenMaatschappij Amsterdam
Cryofiel
13 jaar geleden
Haribo: Hans Riegel (de oprichter), Bonn (het hoofdkwartier)
Cryofiel
13 jaar geleden
Ikea: Ingvar Kamprad, Agunnaryd, Elmtaryd.
Ingvar Kamprad is de oprichter.
Agunnaryd is is het dorpje waar hij opgroeide.
Elmtaryd is de naam van de boerderij in dat dorpje waar hij opgroeide.
Cryofiel
13 jaar geleden
Enneh - welke idioot geeft nu een minduimpje voor het eerste goede antwoord? Van mij in ieder geval een plus.

Andere antwoorden (3)

Penotti is gewoon het merknaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedenker van de duo penotti is meneer Bernardo Peeters.
De namen die de witte en hazelnootpasta kregen waren Peeters witte chocolade en Peeters Hazelnootpasta.
Dit vond hij later geen goede namen, het bekte niet goed.
Het moest een speelse naam worden die vooral ook smakelijk klonk.
Hij had eens ergens gelezen dat de Romeinen mensen waren die van hazelnootje hielden.
De Romeinen woonde in Italië.
Maar Bernardo Peeters sprak geen een woord Italiaans.
Het woord notti klonk hem Italiaans genoeg in de oren.
Met een beetje gepuzzel met zijn eigen naam en het woord Notti is hij op het woord Penotti gekomen.

Het woord duo komt dan weer van de 2 soorten chocolade in een potje.
Dat bedacht is door het duo Bernardo Peeters en zijn oudste zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontstaan Penotti

De basis voor het huidige succes van Duo Penotti reikt ver terug.
In het begin van de jaren ’70 bedenkt Marcel Peeters een heerlijke hazelnootpasta.
Het recept van zijn hazelnootpasta is gebaseerd op het oude recept van zijn grootmoeder.

In dezelfde periode bedenkt hij de naam Penotti. Deze naam is gebaseerd op het Italiaanse woord voor hazelnoten: ‘nocciole’.

Al snel wordt de hazelnootpasta populair in het hele land.