Welke zoutvervangers bevatten het minst schadelijke keukenzout?

Ik heb hoge bloeddruk en mag daarom niet zo veel keukenzout meer gebruiken. Ik ben daarom op zoek naar een 'gezond' alternatief.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
7 jaar geleden
heeft je arts geen voedingsadvies gegeven of je doorverwezen naar een dietist?
Bij het koken heb je amper zout nodig, er zijn zoveel verschillende kruiden die je op je eten kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neen. De arts wil wél bloeddrukverlagers voorschrijven.
Maar daar zit ik niet bepaald om te springen. Als zout de voornaamsfe
veroorzaker is, dan zal er toch ook wel een zoutvervanger zijn? Hoop ik?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fijn hè zo'n arts: wil er er een lading medicatie in gooien, maar vooral niet naar de oorzaak kijken. Stukje over zout en daarna nog 6 andere tips.
http://www.optimalegezondheid.com/7-beste-natuurlijke-bloeddrukverlagers/ ps. sommige gaan zo gezond dat ze te laag met zout gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lieve mensen! Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze zeker aandachtig lezen vanavond!

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je arts je een natriumarm dieet heeft voorgeschreven. Natriumarm zout zou dan een goede vervanger kunnen zijn. Dat is gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt.

Als je dan toch bij de supermarkt bent: de kruidenmixen van Jonnie Boer bevatten geen zout. Je kunt dan zelf eventueel wat natriumarm zout toevoegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nogmaals dank voor je uitvoerige antwoord! Klasse!
Probeer zo min mogelijk zout tijdens het bereiden van je maaltijden. Het zout proef je hier minder goed dan dat je het zout na het bereiden gebruikt. Overigens zou ik je aanraden om kruiden te gaan gebruiken. Zelfs heb ik ook een natrium/kaliumarm dieet. Jozo bewust zou ik niet gebruiken, omdat er meer kaliumzout wordt gebruikt, waardoor je bloeddruk weer gaat stijgen. Gebruik minder sauzen en eet niet te veel kaliumrijke producten.