Waar kun je niet 'waardeloze' blikopeners halen?

Pas geleden is mijn blikopener kapot gegaan, had hem 7 jaar geleden gekocht voor een euro of 2 en die heeft het altijd goed gedaan, tot hij uiteindelijk na 7 jaar brak. Dus ging ik naar de blokker en had daar een nieuwe gehaald, en die heeft 5 euro of zo gekost. Het heeft een soort rond mesje. Voor die prijs verwachtte ik toch dat het wel een degelijke blikopener was, maar niets was minder waar. Dat ding opent een paar en dan gaat het tandwiel los van de rand en gaat hij niet meer vooruit. En heb zelfs een aantal keren gehad dat de deksel van het blik er nog met 1 mm aan vast zat en ik het met een mes los probeer te wrikken, dat het dan uiteindelijk losschiet en ik de inhoud over me heen krijg. Naar dat waardeloze ding, had ik bij de ikea een andere gehaald voor 3 euro, die ogend bijna identiek aan mij oude was, dus zonder ronde snijmes. Maar eveneens als die van de blokker kwam die niet vooruit. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit maar die spullen zijn echt waardeloos en allemaal duurder dan die oude die ik ooit voor 2 euro had gehaald.

Dus weet iemand een blikopener die wel fatsoenlijk werkt? Mij maakt de prijs niet heel erg uit als het niet te duur is, maar het belangrijkste is dat het werkt en de tandwiel niet de hele tijd van de rand af gaat waardoor hij niet vooruit gaat. Want ik ben deze rotdingen echt helemaal beu.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

vraag even naar brabantia

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.keukenlust.be/brabantia-blikopener-profile-rvs-p-10044.html

ik dacht dat er 2 jaar garantie op zat (of zelfs langer)

Toegevoegd na 9 minuten:
5 jaar garantie

http://www.brabantia.com/Flash/page/7/-/nl#/page/21/453/nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een beetje lastig aan te komen maar wellicht worden ze ook tweedehands wel aangeboden (al kan ik het me nauwelijks voorstellen ) : Tupperware.
De Tupperware heeft een top-lift blikopener die perfect en makkelijk werkt, ook voor linkshandigen, en ik doe met de mijne inmiddels al een jaar of twaalf, en er is nog helemaal niets aan versleten.

Natuurlijk, het kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Je kunt wel blikopeners voor drie, vier euro blíjven halen, maar dan blijf je je ergeren.

Ah, ook wel via demo's op Internet te bestellen zie ik.Zie link.

Toegevoegd na 42 seconden:
Garantie, uiteraard, levenslang. Maar eigenlijk niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze. Voor een paar euro in de buitensportzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een kookwinkel orf de Bijenkorf, vraag de duurste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De draai-openers van Brabantia of Leifheit gaan bij mij al 20 jaar mee. De reden dat we ze allebei hebben, is omdat we er alle twee één in ons bezit hadden toen we gingen samenwonen. Niet kapot te krijgen die dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er eentje bij de Action gekocht, nadat ik er wel 100 had uitgeprobeerd en deze werkt perfect!
En dat voor maar een paar euries!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dergelijke aankopen kijk je niet zo zeer naar de verkoopplaats als naar het merk.
Brabantia is zo`n merk. In elke gesorteerde huishoudartiekelenwinkel kun je die merken vinden.