Irish cream vervangen door cognac?

Ik heb een bakrecepten voor een irish cream cake. Zou ik de irish cream kunnen vervangen door cognac? Heb totaal geen verstand van alcohol.

Toegevoegd na 16 uur:
Het recept heb ik in de bijlage erbij gedaan. Als ik het kan vervangen of iets bij moet voegen zou ik graag de hoeveelheid willen weten. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Irish cream is veel zoeter dan cognac en bevat ook room. Als je het wilt vervangen door Cognac zou ik er ook wat extra suiker en een scheutje room aan toevoegen.
bamibal
7 jaar geleden
Ik denk dat cognac erg scherp wordt. Het kan wel maar heeft een heel andere smaak dan Irish Cream of Baileys.
Baileys is wel de lekkerste Irish cream en bestaat uit een mengsel van Ierse Whiskey, koffie, cacopoeder, slagroom en zoete gecondenseerde melk.
De beste optie is dus om van deze smaken uit te gaan, als je iets wilt bakken wat op jouw recept lijkt.
amc