Cruesli is krokante muesli van Quaker. Dit is een soort merknaam (kan even niet op het juiste woord komen) en mag dus door andere fabrikanten niet gevoerd worden.
Wat muesli is kun je via verder klikken op de onderstaande link vinden.
Het gaat in ieder geval in beide gevallen om ontbijtgranen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve die merknaam, heeft Cruesli geen ""havervlokken"", maar een soort graanbrokjes met honing tussen de krenten en rozijnen zitten. Het hapt wat steviger. Ik vond het een tijd erg lekker in de yoghurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij müsli zijn de graanvlokken 'puur', bij crüsli zijn ze geroosterd, waardoor ze knapperig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gewone muesli bestaat meestal uit een mix van haver- en tarwevlokken, gemalen kokos en tarwezemelen. Deze mix wordt besproeid met een siroop van water, suiker en honing en wordt gedroogd in de oven. Na het drogen voegt men nog rozijnen en hazelnoten toe.

De "cruesli" is een nieuwere, meer krokante vorm van muesli. Hier wordt de mix van haver-en tarwevlokken, gemalen kokos en stukjes hazelnoten, besprenkeld met de siroop van water, suiker, kokosnootolie en honing, in de oven gebakken tot een krokante koek. Vervolgens wordt deze koek tot stukjes gebroken. Ter variatie voegt men nog andere ingrediënten toe zoals gedroogde appelen, rozijnen, gedroogde tropische vruchten en kokosvlokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muesli is de ongeroosterde variant op cruesli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cruesli is knapperiger dan muesli