is gesmolten kaas slechter dan gewoon kaas?

is gesmolten kaas ( bijvoorbeeld tosti) slechter dan gewoon kaas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Als je niet van warme, zachte, druipende kaas houdt, wel ja.
Een andere reden om het slecht te vinden zie ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is even slecht.
Je ziet alleen bij gesmolten kaas het vet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,de gesmolten kaas ziet er na het bakken van bijvoorbeeld een tosti er alleen maar vetter uit omdat de kaas gesmolten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen smelten verandert niets aan de samenstelling, laat je hem verbranden, dan wordt het anders. Een bijkomende onaangename eigenschap, is, dat je je er aan kunt verbranden, als je te snel bent.
jc54
13 jaar geleden
Het kan zelfs gezonder zijn, want bij gesmolten kaas komt het vet uit de kaas vrij en dat kun je dan verwijderen.
Bij bijvoorbeeld een ovenschotel die bestrooid is met kaas kun je het weg deppen met een keukenpapiertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gesmolten kaas lijkt vetter. Dit komt echter alleen doordat bij verhitting de vetten die al in de kaas zitten vrij komen. Gesmolten kaas is niet ongezonder dan ongesmolten. Het verschil is de smaaksensatie. Gesmolten kaas smaakt anders en is warm.