Hoe houd ik koolzuur op de fles?

Net weer een fles cola weggekiepert.. dat word hier weinig gedronken en als dat er dan eens 2 of 3 glazen uit een fles worden geschonken duurt het soms wel een paar dagen voordat er weer uit die fles wordt gebruikt en dan is het snoepjes water geworden..bah... Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
5K

Het beste antwoord

je moet de fles als je hebt ingeschonken en de dop er hebt opgedaan even ondersteboven houden en weer terugdraaien
zo blijven er langer bubbeltjes in je frisdrank
en in een koele ruimte zetten maar niet in koelkast dat helpt ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Houdt kleinere goed afsluitbare lege pet-flessen in voorraad...

Vul dan een kleinere fles voorzichtig vol met de rest van de grote fles... opgelost...

Toegevoegd na 1 minuut:
en koop alleen kleine flessen Cola... Scheelt niet veel in de aanschafprijs...

Toegevoegd na 2 minuten:
of koop een spuitwatersifon... om de cola met koolzuur te herladen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koel bewaren, maar niet te lang. Er is weinig aan te doen.
En de fles zo weinig mogelijk schudden. Behandel de fles met zachte iefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Congoleo;

Misschien is een vac-u-vin het proberen waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon halve liter flesjes kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fles neerleggen ipv laten staan, scheelt 2 dagen koolzuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is zo`n stop die ze gebruiken voor mousserende wijn (cava, champagne, sekt, spumante) het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het euvel, heb je flessen cola of up, wordt er maar een glas uit gedronken.
Ik kocht al bewust al die liter flessen ( als ze er nog zijn), maar dan nog..
Tegenwoordig heb ik cola, up en sinas in blikjes staan, die schenk ik in de keuken dan in het glas.
Zo hoef ik niet telkens limonade weg te gooien.
Hetzelfde ook met rosé, ik ben er niet echt een liefhebber van, hier gaat ook vaak een glas uit ( !) hier haal ik ook kleine flesjes voor.
Jaha ons bin zunig.........soms :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stevig dichtdraaien, zoveel mogelijk dicht houden, niet schudden, koud bewaren. Als je er ijsklontjes in gooit word het spul verdunt, daardoor neemt de koolzuurgraad ook af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou dan gewoon blikjes of kleine halve liter flesjes kopen