Het regenwater is minder zuiver dan ons drinkwater. Het is niet aangeraden om dit water te gebruiken voor de keuken of als drinkwater en zelfs niet voor bad of douche. Maar het is wel uitstekend geschikt als spoelwater in toiletten, voor gebruik in de wasmachine, onderhoud van vloeren en terrassen, het wassen van de wagen, het begieten van kamerplanten en het sproeien van de tuin.

Zelf regenwater zuiveren om het te gebruiken als drinkwater kan met de verschillende filtersystemen die er op de markt zijn, maar in de praktijk heb je nooit de zekerheid dat het water àltijd voldoende gezuiverd is. Als particulier kan je trouwens onmogelijk de analyses uitvoeren die hiervoor nodig zijn.
fremar
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Hoeveel procent zuiver is het dan?
Reddie
7 jaar geleden
Niet drinkbaar?
Met dien verstande dat mijn vader 50 jaar geleden liever regenwater uit de regenton dronk dan water uit de kraan. Er zat veel meer smaak aan.
Hij is er nooit ziek van geworden.