Als je normaal erg veel eet, snoept en eetbuien hebt, en je gaat dan aan een crash dieet, val je dan meer af in de eerste weken van het dieet?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoel eigenlijk: als je normaal veel eet, je gaat dan ineens aan zo'n crash dieet, val je dan meer af omdat je ineens niet meer al die calorieën binnen krijgt, én omdat je aan dat dieet bent? Je zou dus al af moeten vallen als je niet meer zo veel eet zonder crash dieet, en als je dan ook nog zo'n dieet gaat volgen, val je dan nog meer af of blijft het gewoon hetzelfde?

Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het beter uit moet leggen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja. En als je weer gaat eten zal je veel dikker worden dan voorheen. Google maar eens op jojo effect. Toegevoegd na 39 minuten: Ik begrijp je uitbreiding, denk ik. Als ik het goed begrijp bedoel je dit: Als een vrouw (energiebehoefte per dag = 2000 kcal) per dag 6000 calorieën eet, en ze zou ineens 1000 calorieën per dag gaan eten, valt ze dan sneller af dan wanneer ze gewoon weer 2000 calorieën per dag binnenkrijgt? Ik denk het wel. Het lichaam is op dat punt gewend aan een enorme energie inname, en zal dit proberen zoveel mogelijk aan te vullen met vet uit het lichaam. Het afvallen zal de eerste dagen razendsnel gaan, maar daarna zal het lichaam geleidelijk aan wennen aan de nieuwe calorie inname en zal het gewichtsverlies langzamer worden en op den duur stoppen. Dan zal het lichaam denken dat je in hongersnood verkeerd en daarom zal het alle voedingstoffen vasthouden en energie opslaan als vet. Dan begin je weer aan te komen.

Je valt eerst veel af, maar daarna denkt je lichaam dat 'ie niet meer voldoende voeding naar binnenkrijgt en zal dus vet (als reserve) gaan aanmaken. Je gaat dus weer aankomen. dieet kan je het beste langzaam doen, voorzichtig binnenhalen; dan breekt het lijntje niet...

dat kan maar het is ontzettend ongezond heel snel, veel af te vallen. en het bevorderd het jojo gevaar. je kan beter naar dieetist en een stappenplan maken.

Van Boulimia naar Anorexia kun je het beter noemen, en elk dieet is hartstikke gevaarlijk zonder een therapeut,want het is een hel waar je niet uitkomt, dit is uit eigen ervaring omdat ik al jaren anorexia heb, en 2x ben opgenomen geweest, maar genezen doe je niet.

Je valt inderdaad af, maar levert veel in. Je hele lichaam (orgnanen) krijgen een enorme tik. Bovendien houdt niemand een crash dieet vol en zal het lichaam - wanneer je weer normaal eet - alles opslaan voor weer slechtere tijden. Dus per saldo kom je aan van een crash dieet. Als je wilt afvallen, moet je ongeveer dezelfde tijd uittrekken als dat je aangekomen bent. Dus stel dat je in 5 jaar 10 kilo aangekomen bent en je wilt voor goed van die 5 kilo af, dan heb je ongeveer evenveel tijd nodig om je eetpatroon aan te passen zodat je ook op gewicht blijft. Mensen die heel snel heel veel aankomen, kunnen wel wat sneller gewicht verliezen door anders te eten en veel te sporten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100