Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een moulinex oventje ,als ik een cake of appeltaart bak is de bovenkant na 10 min al verbrand ,ik bak het op 160 en 60 min hoe kandat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dan zet je het rooster te hoog in het oventje. Als het goed is heb je daar drie verschillende standen voor. Zet het rooster lager, en dan zal het bakproces evenwichtiger verlopen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Heb je er geen gebruiksaanwijzing bij? Het klinkt alsof jouw cake gegratineerd wordt, dus vooral van bovenaf verwarmd.

Kijk even naar een typenummer/naam en google de gebruiksaanwijzing.

Toegevoegd na 1 minuut:
En hij moet inderdaad niet bovenin de oven geplaatst worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
keus uit 3:
1. ovenstand lager zetten
2. rooster lager zetten
3. de bovenkant met aluminiumfolie bedekken, maar wel extra ruimte laten om te rijzen!

succes!

Toegevoegd na 4 uur:
vergeten! een kwartiertje voor tijd de aluminiumfolie verwijderen, zodat ook de bovenkant van de cake een beetje gekleurd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt dan het best de cake onderin zetten en het bakblik erboven ( niet direct op de cake, maar wel in de sleuven).Zo is de bovenkant van de cake beschermd. De laatste 10 min. haal je het bakblik weg en kan de bovenkant van de cake een kleurtje krijgen.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding