Hoelang kan ik sandwiches bewaren in koelkast?

Ik heb dinsdagmiddag drie sandwiches gemaakt voor de lunch de rest van de werkweek.

Eentje met tonijn uit blik, ui, tomaat, gekookt ei, mayonaise en augurk.

Eentje met gebakken appel met kaneel honing rozijnen en amandelen.

Eentje met augurk mosterdmayonaise en kalkoenfilet (vleeswaren) waarvan de verpakking al twee dagen open is.

Ze zijn allemaal gemaakt met een voorgeroosterde boterham. Daarna heb ik ze ingepakt in aluminiumfolie en in een boterhamzake gedaan. Daarna in de koelkast. Hoelang kan ik deze drie bewaren? Lukt dat tot en met vrijdag? Tonijnbroodje morgen neem ik aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.3K
Amadea
7 jaar geleden
Met de kalkoenfilet die al twee dagen open is zou ik voorzichtiger zijn dan met de tonijn uit blik.
paulus811
7 jaar geleden
Het lijken me best lekkere sandwiches, maar vooral die met tonijn wordt een zompige zooi vrees ik

Antwoorden (1)

Alles was vers, behalve de kalkoenfilet.
Volgorde van opeten: kalkoenfilet, tonijn, appel, dus de respectievelijke bewaartijd is 1 , 2 en 3 dagen. In de koelkast.

Voortaan zou ik andere sandwiches maken, die je kunt invriezen.
Daar moet je je eerst maar in verdiepen, andere spullen gebruiken, want een toast invriezen met tonijn of met kalkoenfilet en dan nog mayo (en meer) er op , nee , dat zou ik niet invriezen, dat wordt er niet smakelijker op.

Het voordeel van vooruit gemaakte sandwiches is, dat je deze per portie ingepakt kunt invriezen en 's morgen uit de vriezer kunt pakken. Onderweg ontdooit het en tegen lunchtijd een heerlijk verse sandwich.
Als het je niet goed genoeg lijkt, zou je altijd nog verse tomaat/augurk/sla/komkommer etc. mee kunnen nemen en ter plaatse kunnen snijden.

Ik heb zelf 's morgens vroeg zowel als 's avonds laat voor de volgende dag, een tonijnsalade klaargemaakt met komkommer/ tomaat olie/azijn/groene kruiden/peper&zout, in een Tupperware doos mee genomen en dat was mijn lunch, maar ook ingevroren sandwiches. Was prima, vers, smakelijk en goedkoper.

Antwoord
Antwoord op je vraag @PianoSpeler: hoe lang e.e.a. te bewaren? Ik zou het precies opeten zoals ik al zei: eerst de kalkoen, vervolgens de tonijn en als laatste de appel. Kun je het dus niet langer bewaren? Nee, dat risico zou ik niet nemen, dat is zeker;)

Of het allemaal net zo geweldig smaakt of (minder belangrijk) er uitziet, betwijfel ik, maar zo lijkt het wel lang genoeg houdbaar.

Dus respectievelijk 1 , 2 en 3 dagen houdbaar in de koelkast. Langer zou ik het zeker niet bewaren, nee.