Vandaag heb ik feta in olie gekocht. Moet je die olie gewoon weggooien, net als bij augurken, of kun je er nog iets anders mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik snel kijk is het zonnebloemolie, maar mogelijk dat er andere soorten gebruikt worden. Filteren en iemand die een oudere diesel auto heeft kan het met de diesel mengen.
Niet echt de moeite voor een klein potje feta.
Je kan het wel inleveren bij de frituurvet/olie bak die je steeds vaker bij supermarkten ziet staan.
http://www.frituurvetrecyclehet.nl/meest-gestelde-vragen
zie vraag 12

Het beste antwoord

Niet alleen is die olie heel goed geschikt om de sla mee aan te maken, je kunt er ook uitsstekend aardappelen in bakken.
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Een goede tip! +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit wist ik niet. Inderdaad een goeie tip.

Andere antwoorden (3)

De feta kun je samen met een scheutje van de olie door bijv een salade mengen. Wat overblijft aan olie gooi ik daarna altijd weg.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
De feta hoort in de olie bewaard te blijven. Normaal gezien kan je feta ook in zout water kopen, maar als je ze in olie gekocht hebt is de bedoeling dat je ze erin bewaard tot je ze serveert vanwege de smaak. (eventueel even laten uitdruipen is wel aan te raden)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt de olie weggooien (is in principe alleen maar bedoeld om de feta goed te houden), maar als je een stuk fetakaas koopt kun je het er weer in doen. Heb ik ook een keertje gedaan en dat is goed bevallen. Niet te vaak doen natuurlijk.