In welk voedsel zit de meeste energie?

Liefst op een gezonde wijze... :) dus geen dope ofzo...

Dus het doel is ik eet iets (van alles een zelfde volume) en dan kan ik er het meest lang op teren..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Eiwitten (uit vlees, gevogelte, zuivel , bonen en eieren) zorgen voor een verhoogd energieniveau. De combinatie met koolhydraten werkt niet altijd stimulerend. De combinatie eiwitten met groenten werkt verreweg het beste. Belangrijk is te realiseren dat we over het algemeen teveel eiwitten binnen krijgen. Heel vaak zijn dit dierlijke eiwitten. Een goede balans in voeding ( niet iedere dag vlees eten) is een belangrijke stap naar een hoger energieniveau.
Wat ook heel belangrijk is, is goed te kauwen!Hoe langzamer je eet en hoe meer je kauwt, des te meer energie zal je hebben. De reden voor het energieverlies is dat de hap-slik methode een enorme belasting is voor je spijsvertering. Ga ook zitten terwijl je eet en neem de tijd ervoor. Dit is ook beter voor je spijsvertering.
Zorg ook dat je je lichaam goed reinigt van binnen. Dit start door na het wakker worden direct 2 glazen water te drinken. Drink verder de hele dag door tot je ca. 2 ltr. water, vers geperst vruchtensap, groentesap of kruidenthee drinkt. Over melk is men het niet helemaal eens. Veel onderzoekers twijfelen aan de voedzaamheid van melk en denken dat melk eerder ongezond dan gezond is. Karnemelk schijnt beter te zijn.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In kiemen.

Kiemen zijn de jonge, groene plantjes die ontspruiten uit de zaden van bijna iedere levende vegetatie waarin ze voorkomen. Dit zijn onder meer noten, zaden, pitten, granen, bonen, peulvruchten en diverse soorten grassen als gerstegras en tarwegras.

Kiemgroenten bevatten grote hoeveelheden anti-oxidanten die de vrije radicalen in ons lichaam onschadelijk makenHet kiemen is een proces waarbij het zaad nadat het geweekt is ontspruit, zodat er een nieuw plantje ontstaat dat kan worden gegeten.

Kiemzaden zitten vol voedingsenergie voor dit nieuw plantje. Tijdens het kiemproces absorbeert het zaadje water en zwelt deze op. Tegelijkertijd worden tijdens het ontspruiten grote hoeveelheden enzymen vrijgemaakt en neemt ook de voedingswaarde toe. Deze processen zorgen ervoor dat de kiemen belangrijke voedingsstoffen bevatten die een positief effect hebben op de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas.
Olijfolie
Noten
Koolhydraten: in aardappelen, rijst, pasta
itsme
13 jaar geleden
Vet, in vet zit de meeste energie en dan vooral verzadigd vet.