Is het aantal Watt echt belangrijk bij een blender voor het fijn maken van producten?

Is bijvoorbeeld een blender met 500 watt sterk? Of zwak of middelmatig? Kun je daar bijvoorbeeld echt gladde soep in maken, of wat grovere en zwaardere producten? Of is het beter als je hem toch redelijk zwaar wil gebruiken een hoger watt te nemen? En waarom is dat dan beter? Het word mijn eerste blender.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Volgens de test / het koopadvies van de consumentenbond, zit er groot prijs- en kwaliteitsverschil tussen blenders, vaak op het gebied van de gebruikte materialen, maar ook de mate waarin ze aan slijtage onderhevig zijn, de mogelijkheden en het gebruiksgemak. Maar goedkoop is niet altijd duurkoop, en het vermogen zegt uiteindelijk weinig over de resultaten. Staat je daar dus niet blind op ; het is het totaalplaatje.

Ik heb zelf een uitstekende blender van nog geen twee tientjes, die prima in staat is ijsblokjes tot sneeuwpoeder te malen zonder centje pijn. Het is alleen een onding om af te wassen ;-)