Nee, er is geen minimumleeftijd.
Iedereen mag in principe een café bezoeken, tenzij de horecagelegenheid daar zelf andere regels voor stelt.

Er is natuurlijk wel een leeftijdsgrens voor het schenken van alcohol. Je moet minimaal 18 jaar zijn om alcohol te kunnen kopen.
SimonV
7 jaar geleden
Er is geen leeftijdsgrens om een café te bezoeken mits de huisregels anders vermelden.

De kern van de vraag is hier “let wel alleen bezoeken, niet drinken”.
Als u hiermee bedoelt: alleen bezoeken en niets bestellen/niets gebruiken dan is het antwoord: “Neen”.
Ongeacht de leeftijd, alleen een café bezoeken en geen consumptie bestellen hoeft niet geaccepteerd te worden. Tenzij de horecagelegenheid daar zelf andere regels voor stelt. Iedere huisreglement bevat het artikel dat er minstens een consumptie bestelt dient te worden. De huisregels zijn bindend.
Art 5.4 van de De Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) stelt namelijk:
Het hotelbedrijf dient op een duidelijk waarneembare plaats de huisregels voor de gast ter kennisneming op te hangen dan wel aan te brengen dan wel neer te leggen, of de huisregels in geschrift aan de gast ter hand te stellen. De gast is gehouden de huisregels na te leven.

Zo goed als alle huisregels van een horeca gelegenheid bevatten het artikel :
U bent verplicht een consumptie te bestellen, deze mag u slechts binnen het bedrijf nuttigen. Het is niet toegestaan (hier/volgt naam van het bedrijf) zelf meegebrachte consumpties of consumptieverpakkingen te gebruiken of mee te brengen. Houdt een klant zich niet aan deze regel dan kan de Horecahouder u verzoeken het pand te verlaten of u laten verwijderen.