Ik heb een lege pan een aantal uren op het vuur laten staan, mag ik ze nog gebruiken?

Na reiniging zijn er grijze tot donker grijze rare patronen in het inox metaal gekomen. Waarschijnlijk de carbon die in het metaal zit, De pan is niet krom getrokken. Je kan er nog in bakken, maar is ze niet giftig geworden? Mag je nog uit zo een verkleurde pan eten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (2)

Ja hoor, dit is gewoon roestvrij staal en geen anti-aanbaklaag. Als DIE oververhit is geweest, kun je de pan niet meer gebruiken. Deze kun je echter eventueel nog wel uitkoken met wat soda (maar zo te zien is hij al redelijk schoon), en met een pannensponsje / zeepwolsponsje en wat ellebogenvet zelfs weer mooi glanzend krijgen. Wat er eventueel van de zwarte verkleuring overblijft kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Klopt ! (een beetje) koolstof is niet giftig en kan geen kwaad.
nee zeker niet gebruiken zer gevaarlijk!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Kun je ook uitleggen waarom je denkt dat dat gevaarlijk is ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je daar een link van ? Dit is GEEN anti-
aanbakpan he ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dames, kijk even wanneer soepstengel is lid geworden... Lijkt mij een grapjurk.
Powergen
7 jaar geleden
Waarom nep? Waarom zou je als nieuw lid niet meteen een vraag stellen? Juist daarom registreer je ook. Vind de vraag ook niet naar een grapjurk lijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, soepstengelsva, waarom is dat gevaarlijk?