Waarom worden er geen ingrendienten op een sigaretten pak geplaats?

IPV foto's die bij de ene wel van toepassing is, maar bij de andere niet. IEdereen is uniek. Waarom wel foto's en niet de ingrendienten zoals op bvb een produkt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
ingredient is gewoon tabak
Ritsuka
7 jaar geleden
ingredienten is alleen voor voeding en drinken volgens mij
tinus1969
7 jaar geleden
Zo'n ingrediëntenlijst vervangt die foto;'s niet, die hebben een heel ander doel. De tabaksindustrie heeft altijd met succes gelobbied tegen zo'n ingrediëntenlijst. Vraag jezelf maar eens af waarom. Voor de goede orde: Die foto's zijn ook voor jou van toepassing. Het laat zien waar jij kans op loopt. Niet iedereen krijgt longkanker van roken - maar de kans wordt wel 1500% groter ofzo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet helemaal. de kans dat iemand longkanker krijgt die rookt is om en nabij de 15 % (85 % dus niet) ,waar dat voor een niet-roker om nabij de 5 procent is (95% niet). De kans is dus ca 3 keer zo groot - of 300 % als dat je voorkeur heeft, maar de kans dat je het NIET krijgt blijft meer dan 80% ;-) Bovendien ontstaat 25 % van de gevallen van longkanker bij mensen die nooit gerookt hebben, en is de kanker in die gevallen agressiever.
http://www.nu.nl/gezondheid/2560159/longkanker-bij-niet-rokers-agressiever.html De tabaksindustrie heeft zo haar agenda, maar de antirooklobby kan OOK mooi goochelen met cijfers.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Volgens de waarschuwing op de pakjes: "Roken veroorzaakt in 9 van de 10 gevallen longkanker" en dan met zo'n verfrissende foto erbij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, daar staat roken veroorzaakt 9 van de 10 gevallen van longkanker ; dat is iets heel anders dan in 9 van de 10 "gevallen". En ook dat cijfer is niet helemaal waar ; het is ongeveer 75 %, dus 7,5 van de 10. De andere 25 % van de gevallen van longkanker zijn niet roken-gerelateerd. (Dat zegt overigens dan weer niets over de andere vormen van kanker die bij rokers statistisch vaker voorkomen).

Antwoorden (1)

Omdat ze niet voor consumptie zijn (om op te eten dus) en verreweg de meeste schadelijke stoffen pas ontstaan tijdens verbranding. Tabak zelf is weinig meer dan tabak, propyleenglycol en wat smaakstoffen.
Bovendien staan er tegenwoordig zulke grote-letterboeken en fotoreportages op, dat er helemaal geen plááts meer is voor een lijst van ingrediënten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een lijst van ingrediënten is alleen verplicht voor artikelen die nadrukkelijk bedoeld zijn om op te eten of te drinken/ in te nemen.
Zou elke andere wijze van "binnenkrijgen" onder die wet vallen, dan zou dat bijvoorbeeld ook het geval zijn met haardblokkken, kaarsen, wierook, parfums, etcetera.