Worden steuren in Nederland ook gegeten? Of alleen hun kaviaar?

In Nederland zijn een aantal bedrijven waar steuren gekweekt worden. Er wordt beweerd dat Nederland, als een van de weinige landen, de steur in leven houdt bij het verkrijgen van de kaviaar. Ze masseren de buik, waardoor de eitjes eruit komen. Maar daarom vroeg ik me af: worden de steuren in Nederland ook opgegeten, of is alleen de kaviaar voor consumptie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.9K

Het beste antwoord

Steur is sinds een jaar of 25 ook in Nederland bekend op het menu. Het werd destijds gelanceerd als leuke verandering ipv kalkoen of gans bij het kerstdiner.

In Nederland was het daarvoor alleen bekend als kaviaar leverancier.

Toegevoegd na 7 minuten:
In link 36 recepten voor steur en steur-garnalen.(zie bron)

Tweede bron vertelt dat deze vis al in de >>17e eeuw<< werd gegeten in Nederland!! (in Kampen) (zie 2e bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hooe, zag ooit een recept toen ik iets met granaatappel wilde combineren.
Hier hervonden en steur is te koop op de meeste vismarkten ;)
http://wereldgerecht.nl/?p=142