Hoeveel fooi geef je de bezorger van eten

Prijs van het bezorgde eten tussen de 7 en 15 euro
Het eten kan pizza, chinees,shoarma, enz zijn.
Zelf vind ik niet dat de bezorgtijd de fooi moet bepalen omdat de bezorger maar moet afwachten of de kok snel is of het niet druk heeft.
Voor de smaak kan ik het ook niet geven omdat ik pas begin te eten als de bezorger weg is :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.9K

Het beste antwoord

een euro en dan naar boven afronden. dus 16,20 = 18 maar maar 16,90 ook. dan zit je altijd goed en kan de bezorger aan afgerond bedrag terugbetalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo doe ik het ook meestal.

Andere antwoorden (14)

20 euro :P (leuk als je bezorger bent :P)

1 á 2 euro ben je heel gul of was het de vorige keer erg lekker kan en mag je natuurlijk altijd meer doen, sommige doen ook niks wat ik wel weinig vind ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 1 à 2 euro. Maar jij bepaald wat je het waard vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als op het terras, tussen de 7 en 10 procent is gebruikelijk. Bij bedragen onder de 10 euro zou ik een euro geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ze brengen het zelfs helemaal naar je huis, een extra service vind ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je voor betaald . . .
0...

Ik bestel alleen nog maar online en betaal dus ook online.

De bezorger krijgt jammer genoeg niks. Hij krijgt toch loon?

Ik vind het onzin om iemand op een scootertje een fooi te geven. Het is niet zoals in een restaurant waar een bepaalde service is. Deze jongen brengt iets weg en that's it.

Denk je dat alle DHL, TNT-post en vrachtwagenchauffeurs een fooi krijgen als ze bij hun bestemming zijn? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 1 a 2 euro normaal, de salarissen zijn vaak niet zo hoog en een kleine tip is dan een welkome aanvulling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rond het altijd af op het volle bedrag wat ik moet betalen dus als het 8,50 is geef ik 10 dus 1,50 fooi soms geef ik ook maar 1euro fooi dat ligt altijd aan de bedrag die ik moet betalen.
Je mag zelf bepalen hoeveel fooi je geeft,maar normaal is zo of zo altijd zeker 1euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo,n maaltijd besteld en thuis laat brengen,dan kun je ook een fooi geven.
meestal tegen de 2 euro.
De uurlonen van deze bezorgers liggen niet zo hoog.
Ik weet dat als je in een winkel werkt of als postbode dat je ook geen fooi krijgt,maar zo,n beroep vraagt er nou eenmaal om.
En aan de andere kant door weer en wind is ook geen pretje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen fooi geven, bezorgkosten zitten bij de prijs is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoon is pizza bezorger en die krijgt gemiddeld € 1,- per bezorging...het is meestal zo dat het bedrag afgerond word naar boven.
is de pizza bv 8,95 dan ronden ze het af op 10,-

bezorgtijd kan snel gaan maar als het druk is kan de bezorger er niets aan doen dat het lang duurt.

mijn zoon maakt altijd een planning als hij in dezelfde wijk moet bezorgen..dichtbij als eerst en gelijk door naar de volgende in dezelfde wijk...bv 3 in 1 wijk zodat de pizza's zo warm mogelijk bezorgd worden
ander pizza bezorgers kijken welke als eerste binnen komt en gaat vandaaruit rijden..wat dus kan betekenen dat de derde in een heel andere wijk is en dus langer onderweg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een euro is genoeg houd hem scherp (is snel en warm eten)en het is extra dus hij krijt zijn loon nog. Bij 4 bezorgingen per uur zijn dat al 4 euro plus loon, is toch zat~.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50 eurocent is een mooie fooi
puur voor de moeite
en dat je het niet zelf hoeft af te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bestel ook altijd online, maar kijk via google maps hoe ver de tent bij ons vandaan is.

We bestellen bij een vaste pizzaria, die zit bijna 15 mins met de auto bij ons vandaan, die bezorger krijgt ook vast 1.50. Voor chinees/shoarma bestellen we gevarieerd. De lekkerste chinees zit ongeveer 30 mins met de auto bij ons vandaan, die krijgt van ons dan 3 euro. Als het keihard regent geef ik altijd 50 cent extra, als er sneeuw ligt een euro.

Ik vind het ook wel eigenlijk horen om die bezorgers een fooi te geven, want *ik* ben te lui om te koken en *ik* ben te lui om die zooi af te halen. Ben best blij dat ze het bij mij komen brengen :) Bij DHL enzo werkt dat anders vind ik, want ik ben niet te lui om naar Amerika te gaan om m'n pakketjes op te halen, ik heb er alleen het geld niet voor :P Dus die beste bezorger brengt gewoon iets wat ik zelf niet had kunnen halen. Ik geef die bezorgers meestal wel een graai uit de koektrommel mee ;-) Moeten ze wel vaak om lachen, maar ze pakken altijd :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik rond het af naar boven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 a 2 euro, afhankelijk van het weer. Ik heb vroeger ook regelmatig shoarma rondgebracht. Zomers een wereld baan maar in de winter verschrikkelijk. Met je dure Gapstar onderuit, broek van FL150,- kapot en vervolgens werk je de rest van de maand voor nop ! Of je loopt de portiek op en ze gaan er met de brommer vandoor !