Drinkontbijt wat is goed?

Zelf gebruik ik Drinkontbijt van Campina op aanraden van mijn arts.Nu was er laatst bij kassa dat er in deze producten veel suiker inzit.Dit ging toen over fruitontbijt van Hero.Het lukt mij niet of te eten in de ochtend vandaar dat ik nog steeds drinkontbijt neem.Ik weet ook wel dat je beter gewoon kunt ontbijten of yohurt nemen of Brinta maar dat wil ik niet weten.Ik wil weten welke van de drinkontbijt je dan het beste kunt nemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Kijk gewoon welke de minste suiker bevat, en neem die...(als ie lekker is).
Jouw arts vindt dat drinkontbijt beter voor jou is dan geen ontbijt... en jij zou immers niet ontbijten anders?

Maak je maar niet te druk dan... je bent gewoon goed bezig... Die fobie voor suiker is gewoon een voortvloeisel van de anti-obesitas acties die nu zo hip zijn...(en jij bent waarschijnlijk helemaal niet te dik...?)

Vijf jaar geleden was vet nog taboe... en nu zijn het suiker transvetten en koolhydraten...
Veel suiker vraagt alleen wel wat vitamine B bij het verwerken... vraag anders aan je arts of je daarvan wat extra's nodig hebt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is een kwestie van smaak. In de meeste producten zit inderdaad te veel suiker en suiker is niet bevorderlijk voor je darmen.

Kies er in ieder geval eentje waar weinig suiker in voorkomt. Op het ingrediëntenlijstje kun je zien op welke plaatst de suiker staat. Hoe eerder het wordt genoemd hoe meer er in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor veel mensen is suiker snelle en zinloze extra energie, maar er is an sich niets verkeerds mee. Er zitten alleen geen vezels of vitaminen in. Van suiker wordt je niet dik, van vet eigenlijk ook niet, want dik wordt je van meer energie eten dan verbruiken. Suiker is wel slecht voor je tanden, maar als je gelijk je tanden poetst is dat ook geen issue.

Echt slecht is helemaal niet ontbijten, neem dat als eerst in je achterhoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van iets kant-en-klaars te kopen, kun je natuurlijk ook zelf iets mixen.
Bijvoorbeeld yoghurt, banaan, tarwekiemen en gebroken lijnzaad. Blender of staafmixer doen het werk.
Of je er suiker (of misschien honing) bijvoegt bepaal je dan zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem zelf altijd shakes van Weight Care. Het is officieel een afslank product, maar ik heb ook ontzettend moeite met ontbijt eten, voornamelijk doordat ik daarna een half uur moet fietsen en als ik solide eet gaat dat niet goed..

Een weight care shake is gewoon poeder, daar meng je 250ml magere melk bij. 1 shake bevat ongeveer 200kcal en 1/3de van je dagelijkse behoefte aan vitamines/mineralen, is laag in vet en suiker gehalte.

Doe dit nu al bijna 2 jaar en gaat nog steeds goed eigenlijk. 200kcal is ongeveer hetzelfde als 2 boterhammen met mager beleg en een likje boter.