Kan ik Havermout met water in de magnetron klaar maken?

Kan ik in een kommetje havermout doen, daar water bij toevoegen en dan 2 min in de magnetron doen? Krijg je dan gewoon een goede eetbare substantie? Of moet je echt melk koken?

Toegevoegd na 56 seconden:
Oh en als het kan, hoeveel water moet je er bij doen? Moet alles een beetje nat worden of moet je echt de helft van het schaaltje vullen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan dit inderdaad met water,maar ik geef de voorkeur aan melk omdat ik daar de smaak toch voller van vindt. Toegevoegd na 3 minuten: Neem een dubbel hoeveelheid aan vloeistof dan havermout.

Het gaat om melk en havermout en koken. Neem je brinta, is het genoeg om in de magnetron op te warmen in een kommetje of op een diep bord, maar met havermout heb je een [glazen pyrex bijv.] schaal met deksel nodig in de magnetron en MELK . Beter is koken op vuur , maar goed als je per se de magnetron wilt gebruiken, het kàn wel. Echter havermoutpap maken met WATER is VIES [is ook geen havermout!] je hebt echt melk nodig. Antwoord Het is dan >>>geen havermout<<< , dus eigenlijk is het antwoord > NEE < het is vies, niet te eten, havermout moet met melk gekookt worden. Toegevoegd na 7 minuten: Jawel ik heb een magnetron recept gevonden! het tweede hieronder. Recept 1: Slow havermout pap Breng 200 ml melk in een pan op middelhoog vuur aan de kook en voeg al roerende 4 á 5 eetlepels havermout (ca. 50 gram) toe. Draai het vuur laag en laat ongeveer 15 minuten zachtjes koken. Roer regelmatig door om aanbranden te voorkomen en voeg extra melk toe mocht de pap te dik worden. Als de havermout klaar is voeg je een snuf zout toe (optioneel) en laat je het nog een paar minuutjes na wellen. Roer los met een scheut melk en voeg toppings naar smaak toe. Recept 2: Quick havermout pap Meng de havermout met de melk en een snuf zout in een kom en verwarm circa drie minuten op 600 Watt in de magnetron. Blijf erbij staan en roer tussentijds even door. Als de pap klaar is roer je het los met een scheut melk en kunnen de toppings erdoor. Toegevoegd na 6 dagen: Ondanks dat mensen blijven beweren dat havermout ook met water gemaakt, kan worden , jawel , en het daarna nog havermout durven te noemen... vergelijk het eens met iets dat je misschien meer aanspreekt, Omdat het in je bron staat, zou het waar zijn, toch? nou... er zijn mensen die beweren dat de Titanic niet gezonken is... wellicht is dit begrijpelijker ... en waarom zouden wij dan geloven dat de Titanic wel gezonken is? Omdat er getuigen / ooggetuigen zijn \ waren die hun ervaringen vertelden , dus zogenaamde ervaringsdeskundigen krijg je dan... En dan kun je dus honderd keer schrijven dat het niet gebeurd is... een ooggetuige die het er levend van af bracht? duidelijk! -Nog een bron met "Oma" recept voor pap "ouderwets" of niet, wel een juist recept. -En nog een bron. - Ik zelf kan dus ook als ervaringsdeskundige vertellen dat havermoutpap met Melk gemaakt dient te worden. hoeveel recepten andere mensen ook aanslepen. Dat is geen havermout , dat is een aangepast dus VERANDERD RECEPT een andere versie = is iets anders.

Bronnen:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/...
http://www.ilovehealth.nl/3-havermout-recept/
http://www.metdepaplepel.nl/2012/12/11/hav...

Havermout kun je met water in de magnetron maken,ja dat kan.Zelf maak ik mijn havermout met water.ik zet s`avonds havermout in water te weken,eventueel met rozijnen(1deel haver-2delen water)....Dat verwarm ik s`morgens of in de magnetron,of meestal in een steelpannetje op het vuur 1 minuut doorkoken,kwartiertje laten "nagaren",dan wordt de structuur mooi pappig.Ik doe dat al jaren en ben jaren geleden overgestapt van melk op water om gewichts redenen.Ook met water is er een smakelijke gezonde hap van te maken.smakelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100