Waarom altijd een boer laten na het eten van een appel?

Als ik een appel eet volgt er altijd een flinke boer. Bij geen enkel ander stuk fruit of ander eten heb ik dit. Herkent iemand dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Appel gaat direct gisten in de maag en dat veroorzaakt gistingsgas. Ik heb het ook altijd.

Als je je eten doorslikt, komt het in je slokdarm terecht. Dit is een lange buis die eindigt in je maag. Je slokdarm stuurt het eten meteen door naar je maag. Daar wordt het eten flink door elkaar gemengd en met kleine beetjes tegelijk naar je dunne darm gestuurd. De stoffen die goed zijn voor je lichaam worden uit het eten gehaald en in je bloed opgenomen. Het overblijfsel gaat verder naar de dikke darm, waarna het via je poepgat je lichaam verlaat. Als je heel snel eet en niet goed kauwt krijg je niet alleen eten maar ook lucht binnen. Te veel lucht in je maag is niet goed, het moet eruit! De lucht borrelt op, gaat door de slokdarm omhoog en verlaat je lichaam door je mond. Blurp…! Toegevoegd na 2 minuten: Dit geld ook voor fruit en cola.

Bronnen:
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/h...

De tijd nemen om de appel te eten zodat je geen lucht meehapt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100