Hoe lang blijven vleeswaren ongeveer goed op brood in een broodtrommel buiten de koelkast?

Een soortgelijke vraag is hier al eens eerder gesteld maar ik daar is niet het antwoordt uitgekomen waar ik naar zocht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.5K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik neem vaak genoeg brood mee met rosbief of filet american. Om 5:00 smeren in een zakje in de trommel en dan eet ik dat tegen 12/13 uur op. Gaat altijd goed. Rookvlees en spek ook. Maar ik heb met diverse soorten ham al eens gehad dat dit zuur werd. Dus ham doe ik niet meer behalve met een koelelement.
dudemeister
8 jaar geleden
je kunt niet alle beleg invriezen zoals rosbief/rookvlees ed maar je kunt je brood smeren - in de vriezer - volgende dag mee en tegen lunchtijd is het eetbaar
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Rookvlees en rosbief kan je prima invriezen. Dat heb ik zo vaak gedaan. Als het in de aanbieding is koop ik extra omdat deze twee soorten vleeswaren best duur zijn.

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van het weer of je de lunch haalt of niet met bepaalde vleeswaren. Al het beleg kan niet over één kam geschoren worden.

Er is verschil in de verschillende soorten vleeswaren [vlees als varkens/rund/kip/kalkoen] en het reageert niet hetzelfde op warmte.

Er zijn meerdere oplossingen voor je probleem :
) 's avonds je brood smeren en in de koelkast tot de volgende ochtend en meenemen.
) 's morgens met verse sla en kaas [of rauwe ham] bijvoorbeeld, je brood blijft fris en wordt niet zweterig, wat je met een gewone boterham met kaas bijv. wel krijgt.
) iemand die ik ken neemt een half brood mee en een pot sandwichspread. Is niet je vraag maar wel een mogelijkheid.

Het ANTWOORD op jouw vraag is niet te geven [afhankelijk van het weer o.a.] maar er is wel een oplossing voor je probleem.
Als je één keer in de week het brood en beleg koopt en alles smeert en belegt en per portie inpakt, kunt je het vervolgens in de vriezer leggen. Klaar.
's morgens pak je jouw lunch uit de vriezer en tegen de tijd dat je gaat eten [rond 12.00 à 13.00 uur] is het ontdooit en een heerlijk frisse lunch staat voor je neus.

Beter kan niet, ik spreek uit ervaring maar moet wel toevoegen dat ik niet alles lekker vind als het ingevroren is geweest. Daar moet je dus wat tijd voor uittrekken om het een en ander uit te proberen. Smaken verschillen tenslotte, dus checken of het inderdaad ook voor jouw smaak goed is.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dat is inderdaad een oplossing, ik heb daar echter geen plek voor in de vriezer. Ik kook namelijk voor de hele maand, dus heb er al enige ervaring mee haha.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je er toch een plekje voor vinden. Ik had ook een ruimte probleem en heb minder brood in voorraad bijv. [dat kun je anders oplossen] en afhankelijk van de manier van verpakken in de vriezer kun je ook ruimte 'maken'. Er bestaat een methode die neerkomt op het verpakken van bijv. vlees per portie in 'zip-lock' (?) diepvries-zakjes waar de lucht uit gehaald wordt, video moet je zien, waardoor een gigantische hoeveelheid "verpakking" vermeden wordt... misschien een idee? Hoop dat je er uit komt.
Het invriezen is een geweldig oplossing, qua tijd:1klus te doen en qua 'vers' houden.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb alleen een kleine diepvries van 3 lades. Hoe handig je daarvan word met tactisch inpakken. Vlees uit verpakking snacks en pizza uit de doos. Losse zakjes kan je altijd weg proppen.