Is het waar dat snoek wordt verwerkt in de kroeppoek van de lokale chinees of is dit kolder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Geen idee welk "recept" door jouw lokale chinees wordt gebruikt voor het maken van kroepoek. Maar het klopt wel dat er een kroepoek variant bestaat waar vis in wordt verwerkt dat is Kroepoek palembang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij mijn weten wordt kroepoek gemaakt van Garnalen en niet van snoeken of andere vissen. Dat zou de smaak van kroepoek toch wel redelijk veranderen lijkt me en de kroepoek van de lokale chinees smaakt toch ongeveer hetzelfde als de (naturel) kroepoek uit de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat klopt niet. Er zitten garnalen in en zeker geen snoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is wel kroepoek waar vis in wordt verwerkt, maar of dat snoek is weet ik niet.

Kroepoek oedang: gedroogde gemalen garnalen gebonden met tapioca.

Kroepoek ikan: gedroogde fijngewreven vis, gebonden met tapiocameel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij idd opgevallen,dat er in de straat voor onze lokale chinees geen enkele snoek te zien is. Dus er zou best eens een grond van waarheid in kunnen zitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een snoek vindt je ook niet in een straat,tenzij een visser hem verloren is....(Goh wat ben ik wakker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een citroën....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry doepiedoep,laat ik nu helemaal over het trema heen gekeken hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat die citroën jou niet geraakt heeft,anders waren het wel degelijk hard feelings geweest,maar dan van een heel andere categorie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi
Ik weet niet of het snoek is wat in de kroepoek zit, maar het wordt wel degelijk gebruikt of ze eten het zelf want ik kon vroeger altijd gevangen snoeken verkopen aan een oom van me die ze weer doorverkocht aan de chinees dus dat is wel waar.
Schijnt wel een delicatesse te zijn