Wat zijn in grote lijnen de eisen wanneer je bedrijfsmatig etenswaar via internet wilt verkopen?

Ik zag al een vraag over de verkoop van jam hier op gv, maar ik denk meer aan de verkoop van koekjes, chocolade en andere snacks. Bij de andere vraag werd verwezen naar een pdf van 64 pagina's en die leek ook meer gericht te zijn op de verkoop van groente en fruit.
Ik werk alleen met droge ingredienten en boter en olie. Is er een file waar het voor deze productgroepen omschreven wordt?
En... niet onbelangrijk... wat moet ik in grote lijnen verwachten van de hygienevoorschriften? Waar ga ik misschien tegen aan lopen?
Ik bereid de produkten gewoon in mijn eigen keuken, zou die geschikt kunnen zijn of zijn er richtlijnen waar de meeste keukens niet aan voldoen?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bedrijven die etenswaar via internet willen verkopen, moeten voldoen aan de regels van de Wet op de etikettering van levensmiddelen. Daarnaast moeten zij een vergunning aanvragen bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Verder moeten zij zich houden aan de regels van de HACCP-voorschriften en de regels van de Allergenenwet.
Bronnen:
4 maanden geleden