Waarnaar smaakt een gebakken ei?

Wat proef je nu eigenlijk?

Het zout wat je wellicht over het ei gooit?
Het zout wat er in de braadboter zat?
Of de smaak van de olie indien je het in olie gebakken hebt?

Of toch het ei zelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

De smaak van ei is een beetje 'rubberig' zacht, ziltig en romig. Het eiwit heeft weinig smaak, maar lijkt het meest op jellypudding zonder suiker. Het eigeel bevat de meeste smaak en is romig zoutig, zoals een sausje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dit is een strikvraag omdat je het antwoord zelf geeft een gebakken ei smaakt namelijk naar een gebakken ei net als kip naar kip smaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een serieuze vraag en zeker niet bedoeld als strikvraag.
Jouw antwoord lijkt in deze meer een reactie dan een antwoord. Ik vraag me af of een ei werkelijk ergens naar smaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat om het defineeren van dingen de smaak van van iets duiden is om te defineren een gebakken ei smaakt dus naar een gebakken ei dat dit een combi van aroma's is begrijp ik ook nog wel maar dat doet niks af van de stelling.
AWM
13 jaar geleden
Wat was er eerst: De smaak van kip of de smaak van ei?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KFC nam het eerste initiatief
ooit wel eens aan een ei geroken? Dat + de bakboter, + het zout + de romige dooier (mits je tenminste geen omelt bedoelt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan,als je nu eens de keuken ingaat en n eitje gaat bakken,dan weet je het:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik heel vaak geprobeerd, maar ik weet het toch nog steeds niet. Proef wel verschillen bij gekookte eieren. Maar als jij nu eens een koninklijk eitje voor me zou bakken, zou dat vast ongelooflijk goed smaken...!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een anti-aanbakpan, zonder boter of olie en zonder zout of andere smaakstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal t vandaag voor je bakken en opsturen:) smaakt koninklijk hahahaha
Als je heel god kunt ruiken en proeven en je hebt een ei uit de bioindustrie dan smaakt hij naar vis. Deze kippen krijgen veel vismeel als voer.
Zo kun je ook goed proeen of een kip graan heeft gegeten.
Maar over smaak valt niet te twisten en me een grote portie kruiden, spekjes, ui en sauzen proeven we van het ei ook eigelijk niets meer.
Dus waarnaar smaakt een gebakken ei, naar wat je er allemaal op gooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ei smaakt naar ei, niet meer en niet minder.
Alles wat je er aan toe voegt verandert de smaak van het gerecht, verder niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan, bedankt.
Een gebakken ei smaakt naar een gebakken ei. Wat je proeft is het gebakken ei. Behalve als je er zout op gooit dan proef je een gebakken ei met zout. Of als je het in de olie bakt dan smaakt het naar een gebakken ei gebakken in de olie. Je kan het ook in de boter bakken dan smaakt het naar een gebakken ei wat in de boter gebakken is.
Begrijp je.