Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom knettert gehakt als ik het uit de koelkast haal en opwarm?

Ben net thuis en het gehakt dat ik gister heb klaar gemaakt snel in de magnetron gedaan. Even wachten en lekker op een pitta broodje doen met saus. Maar terwijl ik het gehakt opwarm, knettert het zoals altijd net alsof je popcorn maak (alleen dan minder hard. Waarom knettert gehakt als ik het uit de koelkast haal en opwarm in de magentron?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat komt door het vet. Heet vet gaat knetteren. Het vet wordt als eerste heet, en als je het gerecht niet afgedekt hebt vliegt dat dan tegen de wanden van de magnetron aan. Die moet daarna dus ontvet worden...
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Als je niet wilt dat het knettert, koop dan rundergehakt bij de SLAGER, niet bij de supermarkt. Je zult zien dat je geen geknetter meer hoort. Je mist dan het vet en het water, want dat zit er bij de goede slager ook niet in!!!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing