Hoe versnel je het rijpproces van een peer? Ze zijn erg hard!

Ik had zin in peren, naar de supermarkt en een kilo gehaald maar ze zijn super hard! Hoe krijg ik ze zo snel mogenlijk zacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40.1K

Antwoorden (6)

leg ze in een schaal in de huiskamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De truc is om ze met ander rijp fruit in een zak te laten rijpen. Rijp fruit geeft een stof af (ethyleen) dat maakt dat ander fruit ook sneller gaat rijpen.

Ethyleen is een simpel gas dat makkelijk door het fruitweefsel kan verspreid worden. Ook kan het vanuit het fruit, in de lucht komen. Doordat het ook in de lucht komt, geeft het ander fruit de aanzet om zelf ook te rijpen en ethyleen te produceren. Dit verklaart waardoor je fruit makkelijker kan laten rijpen door er fruit bij te leggen wat al rijp is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral bananen geven deze stof ethyleen af. Doe de peren dus met een banaan in een dichte plastic zak en ze zullen snel rijpen.
Een paar appels erbij en het gaat supersnel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg ze in ieder geval niet op iets hards, maar op iets zachts en knyp er niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de geschilde peer heel kort, zeg 5 seconden in de magnetron legt, wordt ie heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de vensterbank voor het raam leggen door zon en warmte worden ze rijpe,niet allemaal neer leggen ,2 stuks tegelijk