Waar werd vroeger Sukristol sacharientje in de volksmond gemaakt?

Het Sukristol wat ik bedoel zat in een klein rond plat rood schuifdoosje en was toen alleen te koop bij de drogist.
Het werd veel gebruikt door suikerpatiënten en voor te zoeten van fruit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het werd destijds geimporteerd door H.Ten Herkel uit Hilversum.

8 jaar geleden
2.4K
tinus1969
8 jaar geleden
vanwaar je vraag?
Cryofiel
8 jaar geleden
Jouw vorm in het platte schuifdoosje ken ik niet. Wel de grote verpakking:
https://www.bik-bik.com/product/19154/sukristol-800-tabl Of is dat een ander product dan wat jij bedoelt?
j5m
8 jaar geleden
Sukristol werd vroeger mee geadverteerd vlak voor kerstmis en slank en dun of zoiets.
het was een halve cm hoog klein rood bovenkant was goudkleurig met tekst.
De mensen uit de 50 jaren en de diabeten weten zeker wat ik bedoel.
amc
8 jaar geleden
http://www.drogisterij.net/afvallen/dieet/zoetstoffen/sukristol-zoetjes-800stuks-sukristol Het wordt nog steeds gewoon verkocht. De verpakking is echter aangepast.

Het beste antwoord

Toen ik deze afbeelding vond was het niet zo lastig meer om nadere informatie te vinden: http://tincollectors.nl/image/_683e.jpg
"Hollandia" saccharinetabletten (voor de huishouding en diabetici).

De Saccharinefabriek van M. Markovits stond in Schiedam op het adres Oudedijk 185.
Amadea
8 jaar geleden
j5m
8 jaar geleden
Het spijt mij Amadea maar die bedoel ik niet het was echt een rond doosje met de naam Sukristol erop.
En het werd geimporteerd.
Mijn oma gebruikte het ook altijd in de keuken en ik heb het dikwijls genoeg in mijn handen gehad om haar een klein tabletje in de thee te doen.
tinus1969
8 jaar geleden
@j5m, waarom is het belangrijk voor je om dit precies te weten?
Amadea
8 jaar geleden
Herkel bestaat nog steeds, dus daar moet het in de archieven teruggevonden kunnen worden. Neem contact met hen op, j5m: http://herkel.nl/contact
j5m
8 jaar geleden
Dank je wel Amadea dat zal ik zeker doen.
Hier heb ik echt wat aan.
Top.