Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je eten dat goed helpt tegen angst en depressie?

Angst angststoornis paniek paniekaanval depressie depressief eten gezond vitamine

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
het beste is een goed behandelprogramma, je huisarts kan je doorverwijzen.
In elk geval ritme proberen te houden, regelmatig eten, voldoende groente etc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed eten kan nooit kwaad maar helpt je niet van je klachten af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn er nog mensen die hiervan afgekomen zijn ?
Ritsuka
8 jaar geleden
van een depressie bedoel je? met juiste behandeling, en vaak met medicatie kun je over het algemeen geode resultaten bereiken.
Maar hoe langer je het onbehandeld laat, hoe moeilijk het uiteindelijk kan worden.
Erna55
8 jaar geleden
Van angststoornissen en een depressie kun je alleen met een behandeling afkomen.
Ga naar je huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omega 3, sint janskruid en valeriaan kunnen positief effect hebben op een depressie. Je kunt dit bijvoorbeeld extra als supplement innemen.

Bij een wat zwaardere depressie wordt meestal anti depressiva voorgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar kan ik aan denken met omega 3? Ik lust geen vis
Cryofiel
8 jaar geleden
Je kunt omega 3 in de vorm van pillen innemen.
Ik weet uit eigen ervaring dat bananen tegen angst en stress kunnen helpen. Toen ik mijn tussentijdse toets had voor mijn rijexamen was ik zo gestrest dat ik in huilen uitbarstte. Toen heb ik twee bananen voor mijn daadwerkelijke rijexamen gegeten en mijn mindset aangepast, en ik deed het allemaal rustig en haalde het gelijk.

"Een banaan bevat de volgende natuurlijke rustgevers:

de stof tryptofaan, een eiwit dat je lichaam omzet naar serotonine, deze stof ontspant, verbetert je stemming en geeft je een goed gevoel.
vitamine B6, deze reguleert de bloedsuikerhoogte, deze heeft een direct effect op je stemmingen.
veel kalium, de tegenhanger van natrium (zout) en is dus perfect voor het verbeteren van je bloeddruk. En helpt de hartslag te verbeteren
magnesium en andere B-vitamines (behalve B12), deze kalmeren samen de zenuwen.
en verder heeft de banaan nog een maagbeschermend effect, het is een basisch stukje fruit en neutraliseert zo het maagzuur dat kan ontstaan bij stress."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding