kan je vos eten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
alles is eetbaar, vraag is of het lekker is, maar dat is een kwestie van proberen.
Er zijn ook landen waar hond gegeten wordt, en waarom niet?
zondag
8 jaar geleden
Omdat een hond je beste vriend is of kan zijn. Je eet je menselijke vrienden toch ook niet op, tenzij je een kannibaal bent.

Antwoorden (1)

Hanneke Videler heeft vos gegeten en erover geschreven.
Dus ja, vos kun je eten.

-----http://www.bionieuws.nl/artikel.php?id=5852&print=1-------------
Aldus begon het project Eetbare natuur, waarvoor het echtpaar zich met genoegen zette aan zoveel mogelijk soorten die in Nederland in het wild te vinden en vangen zijn. In haar boek beschrijft Hanneke conventioneel wild als haas en ree, die ze gewoon bij de poelier kocht. Voor de wat ongebruikelijke dieren legde ze contact met onder meer een visser en een jager.

Daarbij stuitte ze al snel op weerstand. ‘We wilden vos proberen, die geschoten worden omdat ze veel overlast veroorzaken. Jagers zeiden ons dat vossen niet lekker zijn, ze zouden stinken. De jager die ons een vos bezorgde zei: “Een hond eet je toch ook niet.” Maar we hebben er lekker van gegeten. Het is mager, puur vlees. En je kan een hoop doen met marinades en kruiden.’
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Akls devos zeer gaar gekookt of gebakken wordtis er weinig bezwaar tegen. Een vos kan besmet zijn met diverse parasieten, maar door flink koken en bakken leggen die wel het loodje.
Weliswaar kunnen sommige bacterien cysten vormen, maar die overleven het maagmilieu niet. In het algemeen lijkt het me geen goed plan. De vos staat toch al in een kwaad davglicht en is doorgaans in de nederlandse voedselketens zeer nuttig. Laten leven, schiet liever een everzwijn.
zondag
8 jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat dieren die voornamelijk van vlees leven voor de mens niet smakelijk zijn om te eten.