Nee, quorn is geen oplossing voor het wereldvoedselvraagstuk.
Er is op de wereld geen gebrek aan voedsel, maar het voedsel is niet voor iedereen beschikbaar. Dus een product kan daar geen oplossing voor bieden.

Het voedselplatform van de universiteit van Wageningen zegt daar het volgende over:
Er zijn 800 miljoen mensen onder- voed, bijna 2 miljard mensen hebben voedingsproblemen. Dat komt omdat er geen toegang tot voedsel is.
Het wereldvoedselvraagstuk is een complex, dynamisch probleem dat veroorzaakt wordt door zaken als armoede, hulpbrondegradatie, onderontwikkeling, handelsstructuren en conflicten.
Dit complexe probleem is vooral terug te brengen tot een gebrekkige toegang tot voedsel - er wordt wereldwijd nog genoeg voedsel geproduceerd.
8 jaar geleden
klaariskees
8 jaar geleden
Wijlen Albert Heijn zei het al: "Honger in de wereld, het is geen kwestie van te weinig produktie, maar van verkeerde distributie." Zou men bij de produktie van zoiets als quorn een aantal riskante/zwakke schakels uit die distributie weg kunnen halen, bedenk ik dan. Dat is alweer een vraag :-) . Het doet mij denken aan manna, dat goedje uit dat bijbelverhaal. Quorn is een fungus dat in principe overal kan groeien , zelfs op "afval". Het is net als met biochar, als oplossing voor de slash- and burn landbouwmethode, waar eerst niemand aan wilde. En nu vragen de boeren er zelf om.
Reddie
8 jaar geleden
Waar vragen die boeren om?
Om biochar? of om de slash- and burn landbouwmethode?
Erna55
8 jaar geleden
" Quorn is een fungus.... " Nee.
Quorn is een merknaam. Zij maken vegetarische producten op basis van de schimmel. De schimmel zelf is onbewerkt absoluut oneetbaat. Er is een ingewikkeld productieproces nodig om er voedsel van te maken.
Wanneer je in de winkel kijkt naar Quornproducten, dan zul je zien dat de prijs vaak het dubbele is van vlees. Dit komt grotendeels door het dure ingewikkelde productieproces.
klaariskees
8 jaar geleden
@ Reddie: de boeren vragen steeds meer om fabricage van biochar