Kan je mandarijnen partjes bewaren in water?

Soms heb je geen zin of tijd om de partjes te ontvellen, ik ben daarin een pietlut, kan je ze dan een dag of langer bewaren in water

8 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Waarom zou je de partjes ontvellen? Juist bij mandarijntjes zijn de velletjes niet stug, indien ze niet te oud zijn althans. Bij sinaasappels en grapefruit kan ik het me nog voorstellen, maar bij mandarijntjes...? Na ja, daar gaat het niet om, jij doet het wel en eigenlijk is het zonde omdat je daarmee de vezels voor een deel weggooit.

Wil je nog iets aan vitamines overhouden, dan moet je ze zeker niet in water bewaren. Wist je dat vitamine C bijv. door water weggespoeld wordt? Hoe langer je gesneden groenten en geschild fruit in het water laat liggen, hoe meer waardevolle voedingsstoffen eruit trekken. Het beste wacht je nooit te lang met eten als je groenten en fruit eenmaal hebt gesneden, om volop de voedingsstoffen op te nemen.

Wil je ze bewaren, dan kan je ze het best in een klein diepvriesdoosje doen dat goed afsluit en zo in de koelkast zetten.
amc