Waarom leggen sommige kippen witte eieren en andere kippen bruine. En wat is het gezondste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

De kleur van het ei ligt aan het ras van het kip! Je kunt het zien aan het oorlelletje van de kip welke kleur ei zij gaat leggen. Een witte oorlel is witte eieren, een rode oorlel is bruine eieren.

Toegevoegd na 42 seconden:
Ze zijn even gezond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan op je avatar net je oorlelletje niet zien,wel veel andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leg ook geen eieren;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze springen bij jou toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja pfff hou op;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt Kwebbel. +!
Geniet dus van je eitje DREAMQUEEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwebbel weet je nou wat n dagstrand is? Wat de gemeente midden in n grote stad maakt,n gebied wat als picknick,zonneplek en zwemplek dient dus nie zandvoort enzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dus zoiets wat ze in Rotterdam hebben in de zomer?
Wist ik echt niet;-) Ga gelijk mijn antwoord verwijderen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je geen min gegeven la maar staan joh! Of als je n link weet,voor limburg svp ik sluit nu 10pnt voor jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hem al weg gehaald!;-)

Andere antwoorden (3)

Sommige rassen leggen witte en andere bruibe,dat is genetisch of genesis vastgelegd.
Verder geloof ik niet,dat je bij eieren van de gezondste kunt spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apart..Bruibe eieren!
Welk ras is dat???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen apart ras,die komen van kippen,die bruistabletten hebben geconsumeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal Moolkeesje. In het eerste boek der bijbelen (genesis) is dit bepaald. Mens en dieren werden toen geschapen en kippen! +1
Witte en bruine eieren zijn precies even gezond... het hangt van het kippenras af welke kleur de eieren hebben.

Witte kippen of gekleurde kippen met witte wangetjes, leggen witte eieren, de meeste donkere (bruine en zwarte) kippen leggen bruine eieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur van de schaal hangt samen met het ras van de kip. Kippen met witte oorlellen leggen over het algemeen witte eieren, kippen met roze oorlellen bruine. De eieren zijn even gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord staat er toch al!