Ik wil gerookt zout verkopen op een markt. Mag dit zomaar?

Ik wil graag zout roken en verkopen op een historische markt. Ik begrijp dat er veel regels gebonden zijn aan bederfelijk voedsel verkopen, maar dit is niet-bederfelijk.

Wat voor vergunningen, registraties, e.d. heb ik hier voor nodig?

Het gaat om zout dat boven een houtvuur gerookt is. Dit wordt thuis bereid en verpakt, om daarna via een kraampje verkocht te worden.

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen probleem, voor een markt kan dat prima. als je het op grotere schaal gaat doen (winkels bij betrekken of groot eigen label) heb je wel te maken met allergie info en zul je het in een schone omgeving in moeten pakken. Suc6! Toegevoegd na 2 uur: Beste Homsin, excuus ik had niet erbij gezet dat het heel officieel wel verplicht is in theorie. In praktijk is dit duidelijk niet het geval ik heb op vele markten gestaan met eigen handel waar in nog nooit moeilijk over is gedaan, en ook mensen met eigen jam, honing die elk jaar weer op dezelfde plek stonden zonder problemen, vaak met mensen erover gesproken. Hoe dan ook, dit is de bij veel onbederfelijke waar de officiële manier van handelen. http://www.allesoverdemarkt.nl//dynamic/media/1/documents/Handreiking%20Ambulante%20handel%2017%20december%202013%20LR.pdf Maar je verkoopt zout: Als ik zout koop op de markt, aan welke eisen moet zout voldoen? Niks, zout is gewoon zout gerookt of niet. Bovendien kun je er je wonden mee helen, je kunt het als decoratie gebruiken, je kan je eten er mee pekelen. Ik zal me niet te druk maken als ik jou was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100