Zijn de pitjes in een grapefruit eetbaar?

Als ik een grapefruit pers in een citruspers krijg ik ondanks het filter allemaal kleine pitjes in het sap. Dit heb ik zowel bij witte als rode grapefruits. Zijn deze pitjes eetbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat is namelijk de hele bedoeling van pitten dat ze worden opgegeten en via de ontlasting dat dan werkt als mest fungeert het lichaam weer verlaat!

Grapefruitpitjes zijn zeker niet schadelijk. Er wordt al jaren een extract uit gemaakt vanwege de stoffen die erin zitten. De pitten worden samen met de pulp, dat na het persen van de vrucht toch meestal weggeggooid wordt én de schillen, gerold en fijngemalen tot een aftreksel gemaakt, dat als supplement verkocht wordt in veel apotheken in vele landen. Als jij ze eet, zal je ze hoogstwaarschijnlijk niet fijnkauwen en dan heb je er niet veel aan omdat ze niet verteerd worden. Ze komen in hun geheel het lichaam weer uit in de ontlasting. De stoffen die erin zitten worden dus niet door het lichaam opgenomen. Je zult er echter niet door vergiftigd worden. :-)

Bronnen:
http://www.grapefruit-pit-extract.nl/grape...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100