Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

rupsjes in walnoten-- hoe kan dat?

Ik heb een partij walnoten, en bij kraken blijkt een aantal daarvan rupsjes te bevatten. En dan vraag ik me af: hoe komen die daarin? Er zit een stevige schil omheen, die kiert niet, er zitten geen gaten in, en toch zitten er levende rupsjes in...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat die erin komen voordat de walnoot hard is. Er zullen dan wel eitjes in de walnoot worden gelegd.
Ik weet dat op diezelfde manier de hazelnootboorder (een kever) dat doet bij hazelnoten, dan vind je soms larven in de harde noot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn 3 soorten insecten die de walnoot kunnen infesteren door zich in te vreten, namelijk de Conotrachelus retentus (een soort snuitkever), de Rhagoletis completa, (een soort boorvlieg) en de Cydia Pomonella, ook wel fruitmot of appelbladroller.
Op http://motherhood.modernmom.com/insects-inside-black-walnut-hulls-7321.html staat globaal beschreven hoe ze dat doen. Zijn het zeker rupsjes of kunnen het ook (andere) larven zijn?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding