Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn koikarpers eetbaar?

Mijn vijver wil ik dichtgooien. Zijn de koikarpers die erin zitten geschikt voor consumptie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De koikarper is zeker eetbaar.
Als de koikarpers medicijnen hebben gekregen, moet je wel oppassen (Groene malachiet kan bijvoorbeeld kanker veroorzaken).

Het lijkt me overigens lucratiever en wellicht diervriendelijker de karpers te verkopen en van de opbrengst lekker uit eten te gaan.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Is het dan diervriendelijker een koe te eten in plaats van een karper?
paulus811
8 jaar geleden
Mee eens Reddie! Iemand die z'n eigen huisdieren kan opeten, zie ik in een restaurant niet een vega gerecht bestellen.
SimonV
8 jaar geleden
@Reddie: daar had ik ook aan gedacht. Vandaar mijn toevoeging "wellicht". Wellicht is een stukje eten van één koe diervriendelijker dan een aantal karpers doden voor dit doel.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je kunt ook uit eten gaan en dan koikarper bestellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koikarpers verkopen levert behoorlijk veel geld op. Daar kun je best veel keer buiten de deur eten. Verder nog het geknoei met het slachten van de vissen. Dat valt altijd vies tegen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding