Nee, vis en vlees mogen niet worden ingevoerd in de Verenigde Staten. Dat je het vacuum verpakt maakt niets uit. Besmette vis is ook vacuum verpakt nog steeds besmette vis.
paulus811
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Dat meende ik me ook te herinneren (kaas en fruit is trouwens ook verboden) maar ik kan zo snel geen link vinden.
paulus811
8 jaar geleden
Kaas is niet verboden, mits het gepasturiseerd is (de winkeltjes op Schiphol liggen vol met (veel te dure) kaas. Ik werk in New York en neem regelmatig kaas mee vanuit Nederland en dat is nooit een probleem. Mijn kaas wordt ook regelmatig gescand. Hoe ze testen of het gepasturiseerd is weet ik niet. Overigens lijkt me rauwe haring meenemen op een trip van minimaal 10 uur sowieso geen goed idee ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie punt 3
http://thehague.usembassy.gov/faqs/u/amerikaanse-douanevragen.html
Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). Kunnen ze niet testen..