Welke E-nummers zitten er in sinaasappels?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
0 E-nummers worden toegevoegd voor een bepaalde functie: kleur, smaak, houdbaarheid.
E-nummers zijn kunstmatig. De sinaasappel bevat van nature allerlei stoffen: vitamines, mineralen, glucose ed.
Er is geen sinaasappelboer die de vruchten stuk voor stuk gaat inspuiten met een stofje.
Echter op de schil kan wel bestrijdingsmiddel en glansmiddel zitten, die zijn toegevoegd voor transport.

Het beste antwoord

Sinaasappels kunnen deze E-nummers bevatten:
230 Bifenyl
231 Orthofenylfenol
232 Natrium-ortho-fenylfenol
Amadea
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Wat dacht je van E-300: vitamine C?
Amadea
8 jaar geleden
Dat is er niet door een fabrikant aan toegevoegd, waardoor je het niet als E-nummer kunt beschouwen. E-nummers zijn namelijk additieven.
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe de vraag is bedoeld. Misschien is de vraag op deze manier bedoeld:
http://blog.everydayscientist.com/wp-content/uploads/we-love-chemicals-620-450x636.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar Amadea, sinaasappels worden helemaal niet gefabriceerd, dus hoe wil je dan dat een fabrikant er iets aan toevoegt?
Vruchten als sinaasappels bevatten stofjes die door mensen ook als additief ergens anders aan toegevoegd zouden kunnen worden.
Amadea
8 jaar geleden
Ze komen echt niet rechtstreeks van de boom in jouw fruitschaal, jaciem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vond het ook een beetje vreemd, een E nummer in een sinaasappel. Klik je echter op de bron die Amadea bijgevoegd heeft, dan staat het daar toch echt. Als je dan op bv. de eerste klikt, dan zie je daar staan: E 230, bifenyl. Conserveermiddel om schimmelgroei tegen te gaan, afkomstig uit benzeen. Zit in citroen, mandarijn, sinaasappel. En als je op de ander 2 middelen klikt komt er ook een verhaaltje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de kweek (groei van de boom en vrucht) word soms bepaalde groeimiddelen of insecticiden gebruikt waardoor er bepaalde stoffen in de vrucht zitten die er van nature niet in ziiten/horen.

Andere antwoorden (1)

Nog een toevoeging aan het eerste antwoord:
E300 (ascorbinezuur = vitamine C)