Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bak ik betere pannenkoeken?

Mijn pannenkoeken worden te hard, waardoor ze niet fijn oprollen. Gebruik ik dan teveel bloem of teveel ei? Of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
39.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je de juiste hoeveelheden? Of doe je alle ingrediënten op goed geluk bij elkaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op goed geluk,vandaar mijn vraag. ;) Dat ik weet, als de eerste nogal hard wordt, welk ingrediënt ik moet toevoegen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben geen topkok, maar als ik pannenkoeken maak, deed ik in het begin het gas te hoog. Hierdoor werden de pannenkoeken ook te dik, dus misschien dat dat het probleem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jet inderdaad de temperatuur was dan. Stond vol open. Volgende keer ga ik uitproberen met minder hoog vuur. Tnx!

Andere antwoorden (7)

Zorg dat het beslag steeds geroerd wordt. En als het dik wordt, wat water erbij en goed doorroeren.
Zodra de onderkant loslaat van de bodem, keren. En er bij blijven staan. Gas niet op de hoogste stand, maar driekwart.

Oefenen, vooral veel en vaak pannenkoeken bakken. Dan worden het perfecte pannenkoeken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gebruikt te veel bloem. Ietsje minder bloem, ietsje meer melk, hetzelfde aantal eieren. En...., roomboter in de pan doet wonderen, zo lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheutje spa rood, of desgewenst bier door het beslag maakt het veel luchtiger.
Het vuur niet te hoog, het beslag nog goed vloeibaar, dan kan het niet misgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik ipv 800ml melk voor een pak beslag een liter melk. Dan worden ze lekker dun.
En al draaiende het beslag in de pan gieten.