Ik heb zelf 2 kids die slecht groenten eten. Ik maakte zelf nog wel eens soep met lekker veel groenten en dan pureren. Nu vinden stamppotten heel lekker. Ook meerder soorten kleine hapjes is vaak een succes. Als je jonge kinderen hebt is het boek "opperdepop" van de Albert Heijn een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik vind het zelf niet zo lekker maar andere kinderen misschien wel: pannekoek
bijv met chocola of appel en kaneel
of kijk/zoek op google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chocoladefondue met schuimpjes en lange vingers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het avond eten voor kinderen moet bestaan uit een goede maaltijd je kan het bord eten wel versieren kinderen zijn in de groei , dus van groot belang.
je zou eventueel het nagerecht leuk kunnen maken.
bv vlaflip met een toefje room...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site, heb je veel kinderrecepten. Maar ook tips hoe je kinderen met het koken kunt betrekken enz.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinder zijn over het algemeen nooit zo'n fan van groente. Dit terwijl groente toch van essentieel belang is voor een gezonde maaltijd. Echter als groente niet direct duidelijk aanwezig is, bijv doordat je een stampot maakt, wordt het vaak wel gegeten.

Stampotten heb je in veel variaties, dus je kan weer even voort.
13 jaar geleden
Mijn nichtje van vier mocht pas kiezen wat ze wou eten voor het avond eten: "Pannekoeken, patat, wat je maar wil."

En haar antwoord? Broccoli. En later veranderde ze dit naar doperwten.

Dus wil je het zeker weten kun je het beter aan de kinderen zelf vragen.

Dat gezegd hebbende, er zijn maar weinig kinderen die geen patat, pannenkoeken, vissticks en dergelijke lusten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijna vergeten!

De hit van deze avond was een 'paddestoel rood met witte stippen'.

Je neemt een bordje met wat sla, een gekookt ei (even plat maken aan de onderkant zodat hij blijft staan) en daarop een halve uitgeholde tomaat. Een klein beetje mayonaise erop als stippen en je hebt een geweldig 'salade' die ook kinderen graag eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het ene kind lekker vindt, vindt het andere kind soms gruwelijk.. (ik denk dan aan: reepjes paprika, maiskolven, rode macaroni, macaroni met roomsaus, pizza, lasagne, bamie, rijst met groenten en iets vleesachtigs (echt of nep) )
Dus: smaken verschillen.
Toch komen bij kinderen: pannenkoeken, pasta's en pizza's er als aantrekkelijk uit tevoorschijn,
Maar scherpe kruiden, veel zout, (te`) zwarte randjes, zijn aan kinderen niet besteed.
Zelf maak ik meestal een ' kindvriendelijke' pindasaus bij pasta's , patat (en aanverwanten) of bedenk het maar!
Recept( variabel) met de staafmixer fijngemaakte (even gekookte) groenten als: paprika, tomaat, broccoli, prei, wortel, erwtjes, enzovoort: gemengd met pindasaus, satesaus, pindakaas enzovoort.
Bijna elk kind houdt er van en zo komt er minstens IETS gezonds binnen!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kindere houden van neutrale smaken, dus daar moet je altijd rekening mee houden.

Wat b.v. lekker is:

Pasta met spinazie en zalm. Met een mascarpone saus.

Of spaghetti met gehaktballetjes en tomaten/komkommersla.

Pizza, die ze zelf kunnen beleggen.

Aardappelpuree met groente die ze lekker vinden en vissticks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spotgoedkoop , heel eenvoudig en altijd succes is 'verloren brood'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn toch gewoon wentelteefjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt zo ook wel eens een zeldzame keer genoemd ,ja
ik maakte regelmatig een broodje knakworst.

mmm, broodje doormidden
knakworstje ook
ene helft broodje met yogonaise,
de andere helft tomatenketchup
eventueel augurkje ertussen
en wat slablaadjes
en smullen maar

niet meer dan 1x per week

Toegevoegd na 46 seconden:
en schep appelmoes ook nog erbij, mmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag de kids zelf wat ze graag willen eten,en laat ze het zelf klaarmaken! dan wordt het eten echt een feest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt eens kijken op www.wezooz.be daar staan vast leuke recepten op