Wat kost een BBQ per keer, gas vs kolen?

Los van het eten en drinken, puur de kosten van het apparaat zelf per keer (als hij een uur aanstaat). Ik weet dat gasflessen duur zijn, maar ik weet niet hoe lang je ermee doet en ik weet ook niet hoeveel kolen je nodig hebt, en of je die elke keer moet vervangen.

(heb deze week voor het eerst gebarbecued en wil het zeker vaker gaan doen, maar heb er dus totaal geen verstand van)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb een grote gasbarbecue, en met een fles (10 kg vulling kost 36 euro) doe ik twee jaar. Dat is ca 20 keer barbecueën, en per keer is dat 3 uur. Oftewel: 60 cent per uur. Als je houtskool of briketten koopt voor je barbecue, ben je een paar euro kwijt per keer, beetje afhankelijk hoe groot je barbecue is. En de prijs per uur telt niet echt, want je zult het eerst moeten aansteken en op temperatuur moeten laten komen, dat kost al 15-30 minuten. In die tijd verbruik je wat extra materiaal zoals aanmaakblokjes of vloeistof. Oftewel: per uur qua brandstof is een gasbarbecue goedkoper. Maar de echte smaak krijg je alleen met een kolenbarbecue...

Het is belachelijk! voor €1,59 kun je bij de Action een bbq [eenmalig] kopen : "Instant BBQ / grill met kolen" Antwoord : bbq op kolen €1,59 ~~ van gas heb ik helaas geen verstand, maar dat kan niet goedkoper zijn! [Als je het nog een keertje wilt ervaren, het zelf doen... het bbq gevoel, in afwachting van de definitieve aanschaf, kun je voor weinig (€1,59) genieten.] http://www.action.nl/instant-bbq-grill-met-kolen-31x24x4cm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100