In welke landen is het de gewoonte om met de handen te eten?

Zonder bestek dus.. (en niet uit armoede)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Sommige hindoes eten met de handen, omdat niet alleen het proeven en ruiken, maar ook het voelen van eten het genieten verhoogt.
Ook eten veel arabieren met de rechterhand ( de linker wordt niet gebruikt om mee te eten, omdat daar allerlei schoonmaakactiviteiten mee gedaan worden)
En ook in Afrika wordt wijd verspreid met de handen gegeten.
In sommige landen in het Verre Oosten eet men sommige gerechten met de hand, anderen met chop-sticks of een lepel. Vooral bijgerechten, waar dus meerdere mensen van eten, worden met 'hulpmiddelen' gegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt..

Andere antwoorden (4)

In Afrika!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oosterse landen staan hierom bekend..
volgens mij in china en indonesia..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In met name India en islamitische landen (van Pakistan tot Marokko) is het veelal gebruikelijk om met de rechterhand te eten. Bijna nergens ter wereld eet men met beide handen tegelijk. Maar correcter is het te zeggen: overal, want McDonalds, die overal ter wereld filialen heeft, geeft nergens bestek mee met hun hamburgers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel marokkanen en pakistanen eten warm eten op mijn werk met hun eten

laten ze de rijst op de vloer gooien en de schoonmaker maar vegen