Hoe snel groeien bacterien in frituursnacks als die ontdooit zijn & niet gekoeld liggen?

We hadden van die mini-frituursnacks in de winkel gekocht, maar doordat er iets dringends tussen kwam hebben die blijven zitten in de koffer van de wagen.

hoe snel wordt het oneetbaar als die snackjes bij een 20 graden liggen?
wat kunnen de gevolgen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Bij kamertemperatuur duurt het ongeveer 4 uur voordat de groei van bacteriën op gang komt maar als dat eenmaal begonnen is gaat het ook hard. Het aantal verdubbelt dan in minder dan een uur, en dat uur na uur. Het voedsel wordt dan al snel oneetbaar en als je dat toch doet, dreigt een voedselvergiftiging. Als de snacks binnen vier uur de diepvries ingegaan zijn hoef je je geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Je gaat er daarbij van uit dat het eten dat je in de winkel koopt al vol bacterieën zit. Dat is volslagen nonsens.
MIN.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat jij je rot zou schrikken als je je eigen voedsel eens onder de microscoop kon bekijken. Alles om ons heen, inclusief ons voedsel, krioelt van de microben.